FANDOM

Endless Wonder
4. sezóna, 7. epizoda
Endless Wonder.jpg
Steve a Claudia pronásledují bratra Adriana.
Datum vysílání USA 10. září 2012
Scénář Bob Goodman
Režie Michael McMurray
Epizody chronologicky
Předchozí
"Fractures"
Další
"Second Chance"

Endless Wonder (Nekončící údiv) je sedmý díl čtvrté řady Skladiště 13 a čtyřicátý pátý díl celkově.

PřehledEditovat

Artie, Steve a Claudia se snaží zjistit, kde se nachází bratr Adrian. Pete a Myka hledají artefakt, který prodlužuje lidi a zapříčiňuje jejich smrt, zatímco se vlezlá pracovnice farmaceutické firmy snaží odhalit, co skrývá Skladiště a uvrhuje ho v nebezpečí.

ObsazeníEditovat

Hlavní postavyEditovat

Vedlejší postavyEditovat

Hostující postavyEditovat

ShrnutíEditovat

Klikněte pro zobrazení

Pete a Myka cestují do South Bend, Indana, aby vyšetřili případ sběratele hraček, Barryho Bycka, který vyrostl o 8 cm za týden, ale jeho klouby začaly nedávno bolet. Když agenti pátrají v jeho bytě, napadne je, zda si to Barry jen nepředstavuje a jestli jim Artie nedal falešnou stopu, aby je dostal pryč ze Skladiště. Avšak při dalším pohledu na Barryho zjistí, že znovu vyrostl.

Volají Leeně na Farnsworth a ta jim oznamuje, že zaznamenali více zpráv o náhlém růstu. Agenti mluví s další obětí, Lisou Bernardovou, jejíž končetiny začínají nekontrolovatelně růst, když vaří jídlo v kostelní kuchyni, kde pracuje.

Když zdravotníci odvezou Lisu pryč, zastihou Artieho, který je rozptýlen prací na systému odebrání artefaktů ze Skladiště. Mají další jméno někoho u koho byl nahlášen růst, Anthonyho Seklira, a snaží se zjistit jaký artefakt to mohl zapříčinit. Artie s nimi končí a je překvapen, když Claudia a Steve přicházejí. Ukazují mu černý diamant, který Claudia našla a trvají na tom, že jim Artie musí říct o co jde. Artie trvá na tom, že se je snaží ochránit, ale oni se ho snaží přesvědčit, že to zvládnou a Artie se jim omlouvá ze svou nezdvořilost.

Pete a Mike jdou do Seklirovi kanceláře a najdou ho, jak jí mexiko s pálivou omáčkou. Stěžuje si na pálení žáhy a bere si prášky s názvem Reduxid. Myka si vzpomíná, že Barry měl také nějaké prášky na pálení žáhy.

Deb Stanleyová oznamuje svému šéfovi a majiteli Moorpark Pharmaceuticals, Gilovi, zprávy o lidech, kteří rostou. Myslí si, že by to mohl způsobovat jejich lék a žádá o povolení to prošetřit s tím, že by to mohlo mít obrovský význam. Gil to zvažuje a poté souhlasí.

Pete a Myka jdou zpět do Barryho bytu a zjišťují, že jeho tělo nekontrolovatelně roste. Odváží ho do nemocnice spolu s dalšími oběťmi a doktor připouští, že všichni zemřou do dvou dnů. Všichni dostali Reduxid od doktora Seldena a agenti jedou do jeho ordinace. Deb čeká v čekárně a zajímá se, co jsou zač, Pete se identifikuje jako agent Tajné služby a snaží se jí zastrašit. Agenti mluví s doktorem Seldnem v jeho kanceláři, který potvrzuje, že léčil pouze dvě oběti. Deb vpadne do jejich rozhovoru s tím, že její společnost vyrábí Reduxid. Aganti poukáží na to, že tento lék může způsobovat růst a Deb navrhuje, že budou spolupracovat, aby zjistili, co se děje. Má lékařské záznamy, ale jména jsou kódována kvůli ochraně osobních údajů. Deb, ale že může získat jména od lékařů a Pete jde s ní, zatímco Myka hledá, co mají oběti společného.

Artie říká Claudii a Stevovi o bratru Adrianovi bez vysvětlení proč se o něj bratrstvo zajímá. Claudia, ale už se o něm dozvěděla, když hledala informace o černém diamantu. Přijdou na to, že bratr Adrian používá artefakt, aby se dostal nepozorován do Skladiště a Artie dává Claudii jeho telefoní číslo, aby ho mohla vypátrat. Když odchází, Artie si vybavuje Adrianovo varování o tom, že komukoliv poví o použití astrolábu ocitne se ve smrtelném nebezpečí.

Myka volá Peterovi a říká mu, že nenašla nic, co by oběti spojovalo. Navrhuje, aby Peter okouzlil Deb, tak aby mu pomohla a zavěsí. Pete se ptá na to, jak se dostala do farmaceutiky a ona vysvětluje, že její doktor byl otec, ale ona chtěla do odvětví, kde může stále něco objevovat. O trochu později spolu skončí v posteli v Petově hotelovém pokoji. Když se objeví Myka, Deb se schovává v šatní skříni, ale Myka ví, že s ní Pete spal. Myka říká, že nová oběť, stoupenkyně křesťanské vědy, nebrala žádné prášky. Myka má zlatý hřeb z transkontinentální železnice, který jí poslal Artie. Přicházejí na to, že když hřeb věci spojuje, mohli by ho dočasně použít k zastavení nekontrolovatelného růstu. Když Myka odejde, Deb vylézá ze šatníku a oba souhlasí, že to bylo fajn a že to není nic víc. Avšak Pete je jaksi zklamán, že si Deb nemyslí, že je to něco víc. Říká jí, že Moorpark už není předmětem vyšetřování a že už ji více nepotřebují. Deb chce stále pomoci, ale Pete říká, že už nemůže a že ji zavolá později.

Agenti dostanou hlášení o další oběti, Karlu Irvingovi. Do jeho domu se dostanou ve chvíli, kdy se z něj vypotácí ven. Když dorazí zdravotníci, Pete je rozptyluje, zatímco Myka pomáhá Karlovi hřebem. Pete se vytratí z rozhovoru se zdravitníky, když vidí, že je Myka hotová... bez vědomí, že ji Deb zblízka pozorovala. Agenti odjíždí do nemocnice, kde léčí i další oběti a zpomalují jejich růst. Deb, která je celou dobu sledovala, volá Gilovi a říká mu, že narazila na skupinu, která používá předměty s revolučními medicínskými vlastnostmi. Gil jí říká, aby pokračovala ve vyšetřování a ujišťuje ji, že použijí jen předměty, u kterých je zajištěna bezpečnost. Když přichází Karlova snoubenka, Deb jí nabízí pomoc.

Steve a Artie prověřují detekční systém a zjišťují, že chybí náprstek Harriet Tubmanové. Jdou k polici, kde byl uložen a kde na jeho místě zanechal bratr Adrian černý diamant. Claudia se vrací a oznamuje, že vystopovala GPS souřadnice jeho telefonu. Jedou na na místo, na panství nedaleko Sturgis, a rozdělují se, aby ho prohledali. Claudi a Steve jdou hlavním vchodem a volají na Adrianův telefon, který slyší v nedalekém stolku. Při pohledu na balkoně na druhém podlaží zahlédnou Adriana s dřevěnou deskou popsanou římským nápisem, uteče a oni začínají prohledávat dům.

Agenti, v South Bend, procházejí Debiny záznamy a snaží se najít spojení mezi oběťmi. Zjišťují, že všichni začali brát prášky ve stejný čas a Myka zjišťuje, že Barry chodil na hodiny vaření v Le Cordon Bend. Karl byl učitel se zaměřením na ostrá jídla a ostatní oběti jsou jeho studenti. Karl používal starobylé nádobí v jeho škole a aganti si uvědomují, že jeden kus bude artefakt. Když dorazí do školy, je celá budova vyklizená a Petovi dojde, kdo za tím stojí.

Deb volá z auta Gilovi a říká mu, že nechala vyklidit celou školu a všechno nádobí poslala do jejich laboratoře na analýzu. Nicméně ona sama si musí udělat ještě jednu zastávku.

Leena v penzionu identifikuje desku jako Práh Limentina, řeckého boha vchodů, a říká, že může vytvořit průchod v jakékoliv zdi. Volá to Artiemu, který pokračuje v pátrání po bratru Andrianovi. Mezitím Leena slyší klepání na dveře a když je otevře, najde Deb. Ta říká, že ví, že zde Pete žije a že má mnoho otázek.

Myka potvrzuje, že Moorpark Pharmaceutical koupil školu a vybavení poslali do jejich výzkumné laboratoře v Minneapolis. Leena volá Petovi a říká mu, že Deb je v penzionu. Pete si uvědomuje, že to není dobré, ale trvá na tom, že z ní cítí dobré vibrace. Snaží se vymyslet, co jí říct a Myka upozorňuje Peta, že jí nemůžou říct pravdu. Myka jede do Minneapolis a Pete zpět do penzionu, aby se vypořádal s Deb. Když se tam dostává, Deb se přiznává, že sledovala jeho cestovní záznamy. Také ví o všech medicínsky zaměřených případech, ketré agenti v průběhu posledních let vyštřovali. Pete říká Deb, že toho musí nechat než proti ní jeho šéfové zakročí. Deb ale namítá, že lidé ví, kde je a že se nebojí.

Gil volá senátorovi Donu Staffordovi ve Washingtonu a říká mu o tajemných předmětech, které se vláda snaží utajit. Také ho ujistí, že jeho nadace nebude litovat, když s ním půjde do skladiště.

Steve a Claudia jdou do sklepa a zahlédnou Artieho, ale Claudia si všimne, že "Artie" má náprstek Tumbmanové a uvědomí si, že je to vlastně Adrian. Vypálí po něm, Adrian střílí zpět a uteče pryč bez té desky. Artie jim volá a oni mu říkají o co jde právě ve chvíli, kdy Adrian nachází Artieho a sundává si náprstek.

Pete se snaží přesvědčit Deb, že všechny příběhy jsou jen legendy. Regent Adwin Kosan přichází, aby si s Petem v soukromí promluvil. Upozorňuje ho, že senátor Stafford právě volá do Bílého domu jménem Moorpark a Moorpark tlačí na Stafforda, aby jim umožnil přístup k artefaktům. Paní Fredericová se ve Washingtonu snaží celou událost ukončit, ale Kosan pochybuje, že se jí to podaří.

Kosan se zajímá, jaké vibracce Pete z Deb cítí. Pete říká, že je velmi chytrá a v zásadě dobrá.

Myka příjíždí do Minneapolis a dostává se do laboratoří Moorparku. Jeden z pracovníků začíná růst a druhý neví, kterého předmětu z těch hromad se dotkl jako posledního.

Podle intsrukcí Kosana bere Pete deb do Skladiště a vypráví jí jeho historii. Jak procházejí kolem všech regálů, Deb dychtí po použití artefaktů k léčení nemocí. Pete ji však varuje, že všechny artefakty mají temnou stránku, ale Deb namítá, že vše v životě má svou temnou stránku a magie je jen věda, která zatím nerozumí. Pete si uvědomuje, že je to pro Deb osobní a ona vysvětluje, že její otec zemřel na Parkinsona. Pete ji ukazuje řeznický nůž Mary Mallonové, artefakt, který by ho mohl vyléčit, ale předal by tu nemoc někomu jinému, a plášť nesmrtelnosti, který udělá člověka tak imunním, že se mu nic nestane, ale stane se z něj sériový vrah.

Ptá se Deb, jestli může zaručit, že Gil a ostatní lidé, s kterými pracuje, udělají vždy správnou věc a jestli je Deb ochotná to riziko připustit.

Myka a pracovník laboratoře procházejí hromady nádobí a ona konečně nachází mramorovou mísu z ruin Rhodského kolosu. Neutralizuje ji a postižený pracovník přestává růst. Před tím než se někdo na něco může zeptat, Myka mizí i s artefaktem.

Artie se snaží mluvit s Adrianem, ptá se ho, co za zlo bude vypuštěno, aby ho mohl zastavit, raději než vrátit astroláb. Artie mu také říká, že najdou Práh Limentina a Adrian už dr nedostane do Skladiště. Adrian odmítá s tím, že má mnoho artefaktů, kterymi může zasáhnout Artieho. Když Artie varuje Adriane, že by ho vrácení astrolábu zabilo, Adrian ho ujišťuje, že je ochotný přinést oběti, aby zabránil zlu.

Claudia a Steve nachází sklep, kde je deska opřená o zeď. ve dveřích je nakupený nábytek a oni ho začínají stěhovat... bez vědomí, že je tam umístěna past.

Threshold of Limentinus3.png

Aktivace Limetova prahu

Adrian říká Artiemu, že pokud nevratí artefakt, zničí vše v jeho životě. Artie si uvědomuje, že Adrian připravil past a snaží se to říct Stevovi a Claudii, oni dále stěhují nábytek a místnost exploduje. Artie jim běží pomoct, zatímco Adrian vyklouzne. Ale agenti jsou v pořádku a říkají Artiemu, že ho slyšeli a spustili past tak, aby si bratr Adrian myslel, že zemřeli. Artie je rád, že Claudia není znovu zaživa pohřbená, když se ptá co tím Artie myslel, odmítá odpovědět.

Gil přivádí Stafforda do Skladiště, poté co mu o něm Deb řekla. Jeden z regentů, pan Keeler, jim ho ukazuje a Gil je velmi překvapen, když zjistí, že tento vládní sklad obsahuje pouze staré hračky. Stafford navrhuje Gilovi, aby vyhodil toho, kdo s tímto zbytečným tipem přišel.

Později ve Skladišti říká Pete Deb, že Myka má tu misku. Deb přichází na to, že je bez práce, chce zachovat Hippokratovu přísahu a neudělat žádnou škodu. Deb věří, že udržení tajemství o Skladišti by tomu mohla pomoci. Kosan si s ní chce mluvit o samotě, poté co Pete odejde, Kosan děkuje Deb za pomoc a vysvětluje, že je jedním z regentů, kteří dohlížejí na Skladiště. Navrhuje jí, že by mohla být vhodná být regentkou a ona po této příležitosti skáče.

Když se Artie, Steve a Claudia se vracejí do penzionu, Artie jim děkuje za jejich pomoc, ale říká, že už mu více pomáhat nemohou, jinak se jim může něco stát. Claudia ihned souhlasí, ale Steve si je jistý, že to tak nemyslela. Artie se pak potají setkává s Helenou, která přišla zadním vchodem. Našla ten nůž, ale ptá se Artieho, proč se za ní u regentů zaručil. Snaží se jí uchlácholit, ale ona se ptá, jak věděl o té bombě v Syksově křesle a obviní ho z cestování časem. Artie říká Heleně, že to nikomu nesmí říct, ale ona už to řekla paní Fredericové a přišli na to, že Artie použil astroláb.

Artefakty a vychytávky v epizodě Editovat

  • Rhodská mramorová mísa: Vyvořená z ruin Rhodského kolosu; způsobuje přehnaný růst komukoliv, kdo se jí dotkne, způsobuje bolest a případně smrt, jak se jejich tělo trhá zevnitř. Je to hlavní artefakt této epizody.
  • Limetův práh: Práh vytváří průchod u zdi, kde je položen.
  • Zlatý hřeb z transkontinentální železnice: Hřeb byl použit při budování kolejí a drží věci u sebe.
  • Plášť nesmrtelnosti: Zvyšuje imunitu a okamžitě léčí, ale nositel se stává posedlým zabíjením kohokoliv vidí. Pete ho použil jako příklad nežádoucích účinků u artefaktu, který se může zdát být nápomocný.
  • Náprstek Harriet Tubmanové: S nasazeným náprstek člověk vypadá jako kdokoliv si přeje. Ukraden a použit bratrem Adrianem, aby vypadal jako Artie.
  • Řeznický nůž Mary Mallonové: Přenáší nemoci či zranění z jedné osoby na druhou. Pete ho použil jako příklad nežádoucích účinků u artefaktu, který se může zdát být nápomocný.
  • Sekera Paula Bunyana: Bylo zmíněno, že je ve Skladišti. Efekt je neznámý, předpokládá se něco s růstem.
  • Prak Krále Davida: Bylo zmíněno, že je ve Skladišti. Efekt je neznámý, předpokládá se něco s růstem.

DrobnostiEditovat

  • Pete zmiňuje Data ze Star Treku Nové generace, postavu, kterou hrál Brent Spiner (bratr Adrian).
  • Artefakt má ve jménu slovo práh (angl. threshold), jeden seriál, ve kterém Brent Spiner hrál se jmenuje Threshold.
  • Jméno epizody naráží na pilot, kdy paní Fredericová říká, že je Pete 'pozván k jednomu zázraku' (invitation to endless wonder), a k první epizodě třetí řady, kdy je Stevovi představen 'svět nekonečných zázraků'.
Skladiště 13  :  4. sezóna
#01 "A New Hope" #06 "Fractures" #11 "The Living and the Dead" #16 "Runaway"
#02 "An Evil Within" #07 "Endless Wonder" #12 "Parks and Rehabilitation" #17 "What Matters Most"
#03 "Personal Effects" #08 "Second Chance" #13 "The Big Snag" #18 "Lost & Found"
#04 "There's Always a Downside" #09 "The Ones You Love" #14 "The Sky's the Limit" #19 "All the Time in the World"
#05 "No Pain, No Gain" #10 "We All Fall Down" #15 "Instinct" #20 "The Truth Hurts"

V síti Wikia

Náhodná Wiki